Spotkanie z przewodniczącymi samorządów mieszkańców
22.01.2018 Tomasz Rogacki 1548
grafika

W dniu 22 stycznia w ratuszu odbyło się spotkanie z przewodniczącymi samorządów mieszkańców. Tematyka dotyczyła przede wszystkim bieżących spraw, w tym akcji "Zima".

Po kilku latach zimy bez zimy mieszkańcy przywykli do swego rodzaju wygody. Jednak w tym roku sypnęło śniegiem i zaczęły się problemy. Ten temat w dużym stopniu zdominował spotkanie. Przewodniczący przedstawiali narzekania niektórych mieszkańców w zakresie braku odśnieżenia ulic i chodników. Burmistrz Sławomir Napierała wyjaśniał, że choć gmina na akcję zimową zapewniła w budżecie 600 tys. zł, do sprawy należy podchodzić racjonalnie. Z sypaniem piaskiem również nie można przesadzać, aby nie doszło do zapchania kanalizacji deszczowej. Panują warunki zimowe i trzeba liczyć się z utrudnieniami. Zastrzegł, że zapewne zaistniały też sytuacje, gdzie akcja nie została przeprowadzona zgodnie z oczekiwaniami. Dlatego prosił przewodniczących o zgłaszanie na bieżąco uwag do Zespołu Infrastruktury Drogowej.

Jest jednak i druga strona tego medalu. Zdarzało się tak, że pas drogowy został oczyszczony, tymczasem niektórzy mieszkańcy wyrzucali tam śnieg z własnych posesji. W kilku innych przypadkach odśnieżenie ulic przez pług i posypanie piaskiem było niemożliwe, ponieważ stały na nich zaparkowane samochody. Poza tym niektórzy właściciele nieruchomości zapominają, że zgodnie z ustawą, jeżeli chodnik przylega do posesji, na nich spoczywa obowiązek jego odśnieżenia.

Przewodniczący pytali, jakie ulice będą robione w tym roku. Burmistrz zapewnił, że na pewno będzie to ul. Gepperta, rondo przy zbiegu Staszica z ul. Armii Krajowej. Jest gotowy projekt na ul. Długą, która będzie kosztować 4 mln zł. Z uwagi na szczupłość środków zewnętrznych wniosek Nakła nie został obecnie uwzględniony, ale ulica zostanie kompleksowo zrobiona w nowej kadencji. Trwają również prace nad planem rewitalizacji pl. Zamkowego. Asfalt zostanie też położony w kierunku „Mrówki”.

Burmistrz przybliżył zebranym zakres inwestycji, jakie będą realizowane w tegorocznym budżecie i kontynuowaniu już realizowanych prac w szkołach, gdzie koszt inwestycji przekroczył 12 mln zł. Dodał, że w okresie 2010 – 2017 na inwestycje w gminie przeznaczono ponad 200 mln zł. Jednocześnie podkreślił, że w ciągu ostatnich siedmiu lat znacznie wzrosły wpływy do budżetu gminy z tytułu podatku PIT (w 2010 r. – 14 mln zł, w 2017 – 23 mln zł). Poza tym trzeba wykorzystać okres pozyskiwania środków zewnętrznych, gdzie dofinansowanie w zależności od rodzaju inwestycji, wynosi od 50 do 85%. Niebawem te możliwości się skończą.

Sekretarz Krzysztof Kopiszka przypomniał o mających się w tym roku odbyć wyborach samorządowych. W związku ze zmianą ordynacji wyborczej, zajdą też pewne zmiany pod względem organizacyjnym na szczeblu gminy.

W spotkaniu uczestniczyli również skarbnik Tomasz Angielczyk, kierownik ZID Waldemar Nowak oraz kierownik BOM Renata Wrzeszcz.

 

 

 

Wyślij link mailem
WYPOWIEDZ SIĘ
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
inwest_banner.png
pl_czystosc2b.png
baner_ostrzezenie.png
powietrze_banner.png
Beznazwy-1.png
adres:
ul. Księdza Piotra Skargi 7
89-100 Nakło nad Notecią
tel:
52 386 79 00
fax:
52 386 79 02
email:
sekretariat@umig.naklo.pl
baner_przetargi_310_130.png
kawka.png
profil zaufany.png
profil zaufany.png
baner_ePUAP_324_130_biale.png
historia.png
Beznazwy-1 - Kopia (2).png
radio.jpg
baner_CEIDG_324_130.png
dowo.png
Beznazwy-1.png
LOGO-poziom-rozw-internet.jpg