720mm_baner.jpg
Zmiany w budżecie. Gmina pozyskała dodatkowe pieniądze
21.08.2018 Tomasz Rogacki 2140
grafika

W dniu 20 sierpnia w nakielskim ratuszu odbyła się nadzwyczajna sesja rady miejskiej.

Powodem zwołania nadzwyczajnej sesji była konieczność uchwalenia wieloletniej prognozy budżetowej na lata 2018-2034 oraz zmian w budżecie na rok 2018. Zmiany były związane z pozyskaniem dodatkowych środków zewnętrznych na zaplanowaną inwestycję.

W temat wprowadził radnych burmistrz Sławomir Napierała. W planach inwestycyjnych gminy jest wykonanie modernizacji układu komunikacyjnego w Nakle – przebudowy ulic Staszica (w tym wybudowanie ronda), Mickiewicza, Dąbrowskiego do placu Konopnickiej i dalej Kościelną do Dolnej wraz z ciągami pieszo-rowerowymi, które połączą się z wykonanymi w 2016 r. ciągami na Kilińskiego, Sądowej i Klimackiego. To rozległe zadanie zostało podzielone na trzy części. Na pierwszy ogłoszony przetarg wpłynęły oferty zdecydowanie przewyższające zapisaną kwotę (np. tylko ul. Staszica jedna z firm wyceniła na ponad 8,6 mln zł). Na ogłoszony drugi przetarg nie wpłynęła żadna oferta, wobec czego gmina przystąpiła do negocjacji z jedną z firm nakielskich.

Cała procedura znacznie opóźniła termin przystąpienia do realizacji zadania. W międzyczasie gmina złożyła wniosek na pozyskanie od wojewody dofinansowania w ramach rządowego programu na rzecz rozwoju oraz konkurencyjności poprzez wsparcie lokalnej infrastruktury drogowej. Przyznano 3 406 688 zł z przeznaczeniem na wyżej wzmiankowane zadanie inwestycyjne.

Po negocjacjach z nakielską firmą ustalono wykonanie prac za kwotę 8 167 113,71 zł minus 2%, z 5-letnią gwarancją (ponadto na ul. Mickiewicza w przetargu z inną firmą – 2 478 477,31 zł). Roboty ruszą jeszcze w tym roku od wykonania ronda na Staszica oraz części innych prac. Cała inwestycja będzie zrealizowana do września 2019 r. Ustalono zarazem, że zebrane z obecnej nawierzchni tzw. skrawki, zostaną przez wykonawcę robót dostarczone na wyznaczone drogi wiejskie, gdzie posłużą do ich utwardzenia – zgodnie z harmonogramem opracowanym przez ZID.

Treść finansową obu uchwał przedstawił radnym skarbnik Tomasz Angielczyk. Uchwały przegłosowano jednogłośnie.

 

 

 

Wyślij link mailem
WYPOWIEDZ SIĘ
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
inwest2.png